mittlivochalltruntomkring

2011-09-28
22:41:51

Lite sen sist och mer därtill..

Nu var det länge sen jag skrev.. eller länge och länge.. Lite mer än en vecka sen :)
Vad har hänt sen sist då?

Massor så klart!!
I torsdags så var jag på en liten mini Waynes kurs! Var riktigt roligt! Lärde mig mycket jag inte visste, om kaffe..!! Jag som inte änns gillar kaffe :)

I fredags så besikta jag bilen, och den gick igenom UA :) men det var inte så konstigt, när jag köpte den, så var den besiktad i mars senste gången, och efter det hade den tydligen bara rullat ca 2 mil. Men Patrik kom på att den slutar ju på siffran nio, så då måste den besiktas perioden September-Januari. Så då tänkte vi att det var lika bra att ta tag i det, för skulle det vara något jätte fel, så hade jag garanti på bilen, eftersom jag köpte av bilhanlare.. Som jag för övrigt är SJUKT missnöjd med!!
När jag köpte bilen, så sa han att dom kunde försäkra bilen, så jag slapp köra därifrån oförsäkrad.. Vilket iof är bra! Han sa då att vi hade 14 dagars ångerrätt om vi ville byta försäkring. Jätte bra tänkte vi.. Eller inte! Jag ringde det försäkringsbolaget jag ville ha och teknade en försäkring. Sen ringde jag till det han hade skrivit upp mig på, men där fick jag ett nej.. Tydligen måste bilhandlaren säga upp den åt mig?! Jaha, sa jag. Då får jag väl ringa dom.. Dom sa att dom skulle fixa det. Men när jag 3 dagar senare ringde till det försäkrings bolaget för att kolla upp att han verkligen sa upp det, så hade han inte gjort det!! Så Patrik fick bli min räddning.. Han ringde och skällde på både bilhandlare och försäkringsbolag, så dom anullerade den försäkringen!!
I helgen som var, så flyttade vi över alla våra saker till min syster´s hus. Så nu bor vi och alla 3 katter i deras stora allrum. Här ska vi bo till den 17 November!! Den 18 går flyttlasset iväg på nytt! Mot vårat fina hus!! Känner hur jag riktigt längtar tills vi flyttat dit!! Mitt fina fina hus!! Okej, nu klagar Patrik.. VÅRAT fina hus ;)
Lite missnöjd är jag dock.. Vi målade ju om rummet, och vad jag fick veta skulle det vara "hyra" som tack för att vi får bo här.. Men nu vill dom tydligen ha mer i hyra, så jag får väl fixa fram pengar på något sätt.
Jaja, som jag brukar säga, bara betala och se glad ut.. :S
I måndags öppnade vi vårat mobila Waynes Coffee :D Jätte roligt!! Jobba riktiga maskiner. Ännu roligare blir det när stora Waynes öppnar :D
Jag lyckades även få till så att vårat kvällspass är ändrat i tiderna :D Så istället för att jobba 13-23, så jobbar vi nu mera 11.30-21.30.. Det är ju lika många timmar, men det gör så mycket att komma hem tidigare, Jag gör iaf inget på dagarna innan jag jobbar. Den enda gången är väl på helgerna, men det är endast 1 dag som jag jobbar kväll på helg! Så det blir nog skit bra!! :D Tror det blir lättare att vara kvar tiden ut på jobbet nu, innan var det alldelses för lätt att gå hem!!
Nu Måndag, Tisdag, Onsdag så har jag flyttstädat lägenheten!! FY FAN vad jobbigt det är!! Jag gjorde det mesta själv..
Patrik hjälpte mig lite idag, flyttade spisen och gjorde rent bakom den + torka ur lite garderober i hallen. Men sen har han varit jätte duktig och hjälpt mig ta ner alla karonger och prylar..
Min fina älskling ♥ Min prins ♥
Status uppdatering med katterna: Dom verkar så gott som acceptera varandra nu :) Alla ligger i sängen och sover med oss.. Både mysigt och jobbigt :) För dom vill gärna ligga emellan eller på oss!!
Desta blir bara lite grinig ibland, och ska vissa sig tuff inför Ester och fräsa och slå med tassen mot henne, men Ester har börjat säga ifrån!! Duktig kisse!!
Nu blir det film, mys och sova ♥ Natti natt på er mina fina Raringar ♥
Bilder för den som har intresse att kolla:
Ester och Desta!!
Alla tre missarna ligger på mig i sängen ♥
Kommentarer:
2011-09-29 @ 23:23:47
#1: carran

Va spännande allt e nu.. Så roligt att du och patrick ska slå er till ro i ert egna. All lycka till er. Snart är ni där.. Och jag ska tvinga dig att koka kaffe till mig.

2011-10-04 @ 22:39:26
#2: Sofi

Bara hojta till, ni är mer än välkomna :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: