mittlivochalltruntomkring

2012-12-19
22:23:52

Ska man bli nervös eller? Nu vill jag veta vad det är!!

Väljer att skriva här, så får dom som är intresserade av det läsa istället, för att skriva ut för hela världen på Facebook, även om jag länkar sidan, så är det var och ens val att läsa min blogg :)
 
För några veckor sen så började mitt hjärta hoppa lite dubbelsag, ni vet, hur det känns när man blir rädd eller får en adrenalinkick? Så kändes det, mellan 5-10 ggr/dag. Det började på torsdagen och höll i sig fram till söndag kväll. På måndagen ringde jag vårdcentralen, och även om det blivit bättre så ville dom att jag skulle komma in. Sagt och gjort, på tisdagen så åkte jag dit, prata med läkaren, och fick lämna 4 rör med blod, och dom skulle höra av sig när dom kollat på det. Hon lyssnade även på hjärtat, och hörde då att jag har ett blåsljud på hjärtat.
 
Men doktor trodde då, i en snabbedömning att jag kanske hade lågt järnvärde, då jag är trött och blir lätt anfådd (vilket jag trodde beror mer på dålig kondis)
 
Några dagar senare, så ringde doktorn och ville att jag skulle komma in och lämna mer prover, då jag hade hög sänka och förhöjt antal vita blodkroppar. Och då ville hon göra mer kontroller, för att kunna utesluta tex Leukemi..
 
Så jag fick en ny tid, kom in och lämna nya prover. Pratde lite mer med doktorn om allmäntillståndet.
Hon frågade om jag hade haft feber eller hade feber, nej inte vad jag vet sa jag.. Så inga svettningar på natten? frågar hon, Joo.. jag blir som en kamin på natten, och svettas ganska mkt, sa jag då.

Och tydligen, så kunde man ha så om man hade leukemi.. Så nu i några dagar har jag gått på helspän, för att doktorn ska ringa. Idag ringde hon, och frågar hur jag mår.. Jo, det är väl bra tror jag, sa jag..
Vad bra!
 
Sen berättar hon att dom kollat på minna prover nu, och dom vita blodkropparna hade ökat ännu mer sen sist.Så hon vill att jag kommer in ytterligare en gång för att lämna nya prover, och så har jag även fått en remiss till Norrtälje sjukhus där jag ska göra ett Ultraljud på hjärtat, då dom har en misstanke om att jag kan ha en inflamation i en av hjärtklaffarna.
Och det kan ju vara bra att kolla upp det så jag får behandling för det.
 
Hur pass allvarligt det är vet jag inte? Borde jag bli nervös??
Hoppas jag får mer svar på fredag, för nu vill jag veta vad det är för fel på mig!!!!!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: