mittlivochalltruntomkring

2012-03-25
16:50:32

Träning och vår :)

Den här veckan har jag kommit igång med lite mer träning :)

Förrutom ridningen :) Ons-fre har jag kört power walk i onsdags vart den 1 h, i torsdags vart det 1,5 h och i fredags vart det 30 min ca. Då gick jag själv och kom nästan till skylten mot Älgeby, sen mötte jag Patrik och åkte med honom hem ♥
Känns jätte bra, och jag har köpt nya träningsbyxor :)


Innan jag gick ut, så tog jag med Ester ut på tomten lite, så hon fick mysa i solen. Hon verkar inte vara så jätte van med sele, så det är bra att öva lite :)



Fixade naglarna också :) ville vara lite helgfin!


I fredags åkte vi hem till mamma och pappa, där grillade vi och hade det mysigt! Sov över till lördagen. På lördagen efter frukost så åkte jag, mamma och patrik upp till Ulva och gick 3 km spåret. Eftersom mamma går på medecin, så tog vi det lungt. Men jag är nöjd över att jag kom ut lite iaf :)



Efteråt åkte jag och mamma och handla lite. Sen när vi kom hem så tog vi det lungt och sen åt vi middag. Till middag blev det våfflor :) Gotti gotti!
Efter middagen blev det soffmys och sen åkte vi hem igen!
Väl hemma så kollade vi på dom inspelade avsnitten av The River och Once upon a time ♥ Sen gick vi och la oss!

Nu i dag, så hade jag utsläppet i stallet :) Så kl 7 steg jag upp och åkte iväg! Fixade allt där och tog en ridtur :)
När jag kommit en bit på vägen, så började jag närma mig den långa uppförsbacken som jag hade tänkt att jag skulle galoppera upp för :) Där kom det 5 st vita små hundar och började springa efter oss. Så jag började trava men dom forsatte att springa efter, så jag skänkla upp Chutney i galopp. Men dom spran efter ändå. Så då släppte jag tyglarna och drrev på lite till, så vi körde fullt ös upp för. Då kom dom efter så pass mycket att dom försvan tillslut. När vi kom upp för backen så fick vi göra en liten tvärnit, då det kom en man med sin lilla tax gående. Och lite hyfs får man ju visa och inte bara springa förbi. Så jag stanna Chutney och förvarna honom om att det var lösa hundar neranför backen där. Eftersom jag själv inte skulle vilja möta massa lösa hundar med min hund!
Efter ridturen så gjorde jag iordning Chutney och släppte ut honom i hagen, fyllde på vatten och sen åkte jag hem.

Patrik sov forfarande när jag kom hem, så jag kröp ner hos honom för att värma mig lite. Han vart inte lika förtjust i det :D Haha!!

Efter ett litet tag klev vi upp, och jag gick ner och bakade bröd :)
Mumsa!


Sen nu resten av söndagen har bara blivit slappar söndag :) Jag somna lite på soffan, så skönt så :)

Det var nog allt för den här gången!

Over and Out!
Kommentarer:
2012-03-28 @ 23:31:34
#1: Mamsen

2012-03-28 @ 23:32:30
#2: Mamsen

Tack för en härlig lördag. Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: