mittlivochalltruntomkring

2013-04-28
21:25:31

2 arbetsdagar & helg!

Ja, nu har jag jobbat mina sista 2 LÅNGarbetsdagar! From nästa vecka så kommer jag jobba kortare dagar, eller normal långa dagar blir det väl igentligen! Kommer jobba 8-17 mån-fre, istället för 8-19 mån, ons-fre :) Ska bli super hoppas jag! Fick även papper på att jag from 1 Maj 2013 har en tillsvidare(fast) antällning på DHL!! Lycka♥
 
Helgen blev ganska lugn. I går så var vi och handla lite sen åkte vi och fira Patriks kusin som fyller 30. Det var trevligt att få träffa hans släktingar! Första gången jag träffar dom förutom hans föräldrar och syskonm farmor o faster.
Till skillnad från Patrik som har träffa min släkt hur många gånger som helst =)
 
Det bjöds på en otroligt god soppa med gott bröd till och en jätte god efterrätt! Patrik fick avnjuta några öl, och sen vid 23 tiden så rullade vi hemåt, men vi gjorde ett litet stop på vägen vid McDonalds och möte upp Jocke, och käka lite burgare. Mycket trevligt! Vi var väl hemma vid halv ett, ett tiden.
 
Idag så ringde klockan 6.30, då var det dags att kliva upp och åka och släppa ut hästarna. Efter att jag mockat och skurat ur allas vattenhinkar + fyllt på nytt vatten både i hinkar och hagen och fixat med foder, så tog jag mig en liten tur på Chutney :) Jätte mysigt. Men kände mig ganska klumpig med magen som börjat växa en del!
Skritt och galopp funkar bra, men att trava känns ganska obekvämt, det drog ganska obehagligt i magen då, och jag kände att jag inte riktigt hängde med i stegen alla gånger. Haha, som värsta nybörjaren.

När jag var klar med allt i stallet, åkte jag hem och väckte Patrik sen åt lite frukost, och gjorde en matlista för veckan, och inköpslista. Sen åkte vi till Norrtälje och handla veckans mat. När vi kom hem så städade vi av lite här hemma och tog en fika efter det. Kollade lite på hästhoppning på TV, tills jag somna!
Blir väckt av Patrik när våran "granne" kom över. Dom gick ut och kika på volvon som vi fått lite problem med, medan jag ringde mamma och prata lite. Behöde lite stöd på ett recept för dagens middag. Jag visste hur man gjorde den, men det var några saker jag ville extra kolla lite bara. Sen började jag med maten. Idag vart det söndagsstek med potatis, gräddsås och ärtor! Är så stolt över att jag lärt mig laga den här maträtten, för den är så underbart god! Och allt från grunden. Förr i tiden gjorde jag alltid pulvergräddsås.. Nu kan jag inte änns tänka mig tanken att göra det!
 
Mätt och belåten är jag nu. Disken är fixad och snart är det dags att göra sig klar för kvällen!
Ser fram emot veckan, med nya arbetstider, träffa vänner och äntligen ÄNTLIGEN (blivit ombokad två gånger) få komma till barnmorskan och lyssna på bebisen hjärtljud och diskuttera hur jag ska hantera foglossningarna vs. jobbet! Hoppas att dom kan hjälpa mig så jag klarar av att jobba ett tag till. Och även få graviditesintyg att skicka in till fsk, och ansöka om havandeskapspenning. Har jag tur blir det beviljat från början av Juli, och då jobbar jag bara ca 10 veckor til..!! Hoppas hoppas verkligen det går igenom. Annars lär jag bli sjukskriven då jag säkerligen inte kommer klara jobba länge till med allt ont och stora magen!
 
Nej, nu får det bli en dusch! Sen en liten fika innan det är dags att inta sängen!
 
Lite bilder på helgens inköp:
Jag älskar giraffer, så vart överlycklig när jag hitta dessa! :)
 
Köpte även den här tröjan! Dom flesta av mina kläder börjar gå sönder, och dom som är hela är lite för korta just nu med magen!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: