mittlivochalltruntomkring

2013-05-14
11:44:35

Sjukskriven och växande mage

Det blev inte så mycket jobba för mig! Jag jobbade ca 2 veckor med mina nya tider, sen sa min rygg och foglossningar ifrån. En av supervisorna på mitt jobba sa en dag när jag kom in "vad gör du här, du ser ju så trött ut"
Och trött var jag, så trött så jag ville börja grina där och då! Så med gråten i halsen lovade jag att jag skulle kontakta BM eller en läkare så jag får börja gå hemma.

Att jag är trött beror på att jag har så ont med foglossningar och ont i ryggen, vilket gör att jag inte kan sova på natten. Varje gång jag försöker vända på mig så hugger det till och gör så ont.

Så att jobba var riktigt kämpigt, till och med mina kunder som jag brukar åka till nämnde att jag ser helt slut ut..
Nu har jag varit hemma sen torsdag förra veckan! Och tordagen sov jag mig halvt igenom på soffan.
På fredagen hade jag fått en tid hos läkaren, och där så undersökte hon min rygg och kom fram till att hon vill sjukskriva mig, men hon var osäker på om försäkringskassan skulle godkänna det, så hon ville kolla med fler kollegor och sen återkomma till mig efter helgen.
På kvällen tog jag och Patrik en timmes promenad, och när vi kom hem igen var jag helt slut och hade jätte ont! Ingenting var skönt, inte sitta, inte ligga inte stå..

På lördagen skulle jag äntligen få träffa Lina med hennes lilla familj :) Jätte mysigt! Vi var på koutsläpp ute vid Väddö. När kossorna fått springa, så åkte vi in till Norrtälje och fikade tillsammans på Tösses, sen satt vi där ett tag och bara prata. Var så trevligt! :) Kvällen vart en lugn hemma kväll i soffan.
Under söndagen så försökte jag ta tag i all tvätt som legat hur länge som helst, så vi startade en maskin sen åkte vi och storhandla. Sen när vi kom hem så var tvätten som bortblåst ur mitt huvud :)
Medan jag vilade lite så satte Patrik igång och klippte gräsmattan. Vart dessvärre bara framsidan som, blev klippt sen så tog bensinen slut. Så vi bestämde att han kunde tanka en dunk dagen efter och forsätta då med gräsmattan. Istället åkte vi upp och hälsa på hos Anne och Micke ett litet tag. Det var trevligt :)
På kvällen kom jag ihåg tvättmaskinen igen, så starta den på nytt, så fick den gå under natten.
 
Måndag morgon så var det bra väder ute så jag hängde upp tvätten ute och satte igång nästa maskin. Sen fixade jag disken och sen satte mig i soffan en tag och vila. Kanske märks när jag skriver att jag inte orkar/klarar vara aktiv så långa stunder i taget. Men jag försöker iallafall. Vill inte växa fast i soffan heller! Och helt ärligt så blir jag slut i ryggen om jag bara ligger på soffan en hel dag också. Så lite varierat känns bra!
När jag satt i soffan så ringde läkaren, och gud vad nervös jag var. Jag verkligen skaka i hela kroppen.
Men till min stora lättnad ville hon sjukskriva mig. Vi börjar med en månad i taget och så ska jag följa upp det med min barnmorska och sjukgymnastik! Och så tänkte jag börja med lite motionssimmning! Fick veta här att vi i Norrtälje får frikort på simhallen via barnmorskan. Och det kan ju vara trevligt!
Och sjukgymnastik har jag bokat sen några veckor tillbaks, men fick ingen tid förren den 20:e maj. Men tiden rullar på och den 20:e är ju nästa vecka! :) Ser verkligen fram emot det! Hoppas att det kan finnas någon lösning för mig med magen och ryggen. Har hört att det ska finnas ett magbälte man kan använda. Vi får se!
Jag har iaf fått låna ett bälte för foglossningarna. Det är super!
 
Nåja! Idag går vi in i vecka 24! :) Tiden rullar på fort fort och magen växer för fullt :)
Jag ahr börja känna bebisen sparka ganska mycket nu, vissa dagar mer, andra dagar mindre. Nu i helgen så har bebisen varit väldigt aktiv!
Kände hur den rulla runt för fullt där inne så jag satte på en bra låt på mobilen och la den på magen, och efter ett litet tag såg jag hur hela magen började röra sig. Det var riktig lycka♥ Vi ha ju sett bebisen på massa ultraljud, där den sprattlar runt, men det är ju på en skärm. Nu såg jag den verkligen med egna ögon ligga i min mage och rulla runt. Känner mig så gudomligt lycklig! Trots all smärta och de besvärr jag har haft/kommer att få så kommer det vara så värt det när bebisen kommit ut och ligger i våran famn! Längtar något otroligt mycket!! ♥
Tog en bild på magen när jag låg ner i soffan, och nu sticker den verkligen ut när man ligger ner med :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: