mittlivochalltruntomkring

2016-12-31
01:38:26

2016 - årsinlägg

Brukar försöka göra ett årsinlägg för året som varit. Och detta år har vart minst sagt speciellt.. ska försöka mig på att gå igenom varje månad, men det bli bara lite kort.


JANUARI
Januari månad va den månaden vi trodde allt skulle vända, vi hade avslutat 2015 på ett tufft vis, och nu såg vi fram emot 2016, och stamcellstransplantationen med Oliver som skulle göra honom frisk! 
Efter lite komplikationer med CVKn så kom vi äntligen fram till dagen vi flyttade upp till CAST och påbörjade transplantationen. Den 27 januari 2016 fick han nya stamceller! 

FEBRUARI
Den svarta månaden.. efter några veckor med stötig andning, illamående, kropp som vätska sig osv så somnade Oliver in. 
För den som vill läsa om den dagen finns det en inlägg tidigare i år ang det.. Den 27 februari 2016 kl 20.40, exakt en månad efter stamcellstransplantationen så förklarades Oliver död.. Endast 4 månader och 12 dagar gammal!

MARS
Mars va ett kaos.. begravning skulle planeras, vi bäddade ner Oliver i sin kista inför sin sista vila.
Den 17 mars 2016 begravde vi vår yngsta son vid Riala Kyrka! 

APRIL
Vad hände i April? 🤔 va sjukskriven. Va nog inte mkt mer än så.. jag började träna!

MAJ
I maj vart jag moster för 3:e gången! En omtumlande upplevelse där kärlek och sorg blandade sig rejält. Hela kroppen skrek efter att känna glädje och lycka, samtidigt som mitt hjärta var i spillror efter att precis förlorat mitt älskade barn.
Altanbygge på börjades! Terapiarbete för oss..

JUNI
I juni kom gravstenen!! Något försenad, så den kom på årsdagen för RUL med Oliver.. vilken kontrast man fick på livet..
Midsommar firade vi tillsammans med min älskade vän Lina med familj

JULI
Hände inte så mkt heller. Vi försökte mest spendera så mycket tid vi kunde tillsammans, jag Patrik o James. Vi for ner till Kolmården 2dagar som vi fått i present av septembermammorna!!
James som va helt såld på Bamse då älskade bamses värld!


AUGUSTI
I augusti tog jag ett stort steg och började plugga!! Påbörjade Matematik inför matematik 2 och Naturkunskap 1a2
Vi var på besök på klinisk genetik i Solna inför PGDn! 

SEPTEMBER
James månad! James fyllde 3 år❤
Och jag tog i slutet av månaden ett ännu större kliv och sa upp mig från DHL. För att satsa fullt ut på mina studier.

OKTOBER
Olivers månad! Oliver skulle fyllt 1 år💙
Vi firade hans födelsedag trots att han inte fanns med oss längre! 
Jag vart även gravid eller rättaresagt fick veta att jag va gravid dagarna innan Olivers 1årsdag, men fick missfall veckan efter💔
Vi var även på nybesök inför PGD i Huddinge!

NOVEMBER
Kretsade mest kring mina studier! Hade sista kurator besöket.
Vi började även med James rum💙

DECEMBER
Så gott som hela december körde jag i ett race fram till den 23 med matematik!! Plugga så pennan glödde!! 
Den 23 va allt klart och jag vart godkänd i den kursen! Sen kom julen och då släppte allt jag hållt innom mig!
Vart bättre sista dagarna här innan nyår (idag) och vi firade vår bröllopsdag nr 5 tillsammans med att äta ute, kolla på bio (bamse), klippa håret och bara ha det mysigt vi tre! För självklart skulle James vara med å fira!!❤
James började även visa väldigt tydliga signaler på sorgearbete, vilket vår fina förskola hjälpte oss att få upp ögonen för. Och dockor vart väldigt viktigt för honom (bebis, lillebror). Inte lätt att vara 3 år och redan vart med om något så hemskt💙

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: