mittlivochalltruntomkring

2016-07-30
23:11:27

Saknad

Den där extrema saknaden slog över mig idag😭
Packade ner bebiskläderna i plastlådor för att dom ska hålla bättre, och så tänkte jag att jag ska packa ner Olivers kläder. Dom har legat i en sån blå Ikeakasse sen han dog.
Och när jag började ta upp kläderna där så brast det för mig😭💔 det gjorde så ont! Alla minnen bara vällde fram..
Några klädesplagg fick jag begrava ansiktet i gråta med tunga tårar och andas in djupt i hopp om att känna minsta doft efter Oliver, men de flesta kläder va rentvättade, då vi samma kväll han dog hade "tvättstugan" på sjukhuset..
Så det mesta luktade bara rena kläder. Hittade en pyjamas.. Den är inte tvättad, och där kan man ana en doft. Men den pyjamasen hade han bara under ett enda tillfälle.. När han va död.. En liten fläck fanns på den från kroppsvätska som runnit från hans näsa/mun. Så den placerade jag i minnesskåpet..
Några kläder va också helt oanvända. Bl.a. en fin grå dress som jag köpte samma dag påväg till sjukhuset..

Många tårar har det blivit under kvällen här..😢

Ibland känns det bara som en dröm.. Eller två.. Ibland känns det inte som att något av detta har hänt? För inte kan väl jag ha varit med om det här hemska? Inte kan väl jag ha bott på sjukhuset med mitt barn som har varit dödligt sjuk, och sen förlorat kampen? Inte har väl jag begravt mitt barn? Som en hemsk hemsk mardröm. För kvar är bara jag, Patrik och James..
Andra som är som en dröm är att han är väl inte borta? Barnet vi skapat, och jag burit på i nästan 9månader i magen kan väl inte vara borta? Om jag blundar och räknar till 10 så ska en frisk lillebror ligga bredvid oss?
Men inget... Allt är en jävla mardröm som inte går att ta sig ur..
Han va sjuk, han är död, det är en grav jag besöker för att få vara nära hans kropp..
Allt det hemska har verkligen hänt..

Varför? Varför vi? Varför någon?
Barn ska inte vara sjuka! Barn ska absolut inte dö!! Det ska inte vara såhär!!

Jag vil bara skrika! Men det går inte.. Inte ett ljud kommer ur mig..

Snart närmar sig Olivers 1årsdag också..

Kommentarer:
2016-07-31 @ 11:54:31
#1: Therese Stark

Också skönt att fortfarande kunna gråta ordentligt o sörja.

2016-07-31 @ 11:54:32
#2: Therese Stark

Också skönt att fortfarande kunna gråta ordentligt o sörja.

Svar: Verkligen🙏🏻❤️ de behövs de med!
Sofi Melbéus

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: